Şubat 5, 2025

Nostalji Burada: Geçmişten Günümüze Haberler

Geçmişin izleriyle bugünün nabzını tutun: Ekonomi, spor, teknoloji, magazin – Hepsi Nostalji Burada’da!

Hep karanlık ama yetmez

“The Witch: A New-England Folktale”, “The Lighthouse” ve “The Northman” ile gerilim türünü sinematografik estetikle birleştirmeyi seven Robert Eggers yine benzer bir tarzla karşımızda: Bram Stoker’ın 1897 tarihli “Drakula”sının uyarlaması olan “Nosferatu”. Ama esasında F. W. Murnau’nun 1922 tarihli “Nosferatu, eine Symphonie des Grauens”ın yeniden çevrimi.

Nosferatu’nun Yeniden Çevrimi Yolda: Eggers’ın Hayali Projesi

Müjde Işıl- Eggers’ın bir nevi rüya projesi olan yeni filmi, ilk uzun metrajı “The Witch”ten yaklaşık 10 sene sonra gerçekleşiyor. Bu süre zarfında oyuncu kadrosunda önemli değişiklikler yaşandı. Anya Taylor-Joy’un yerine Lily-Rose Depp gelirken, Thomas Hutter rolünde Bill Skarsgard artık Kont Orlok/Nosferatu olarak karşımıza çıkıyor.

Hikaye, 19. yüzyılın sonlarında Almanya’da geçiyor. Emlakçı Thomas Hutter, yeni evlendiği Ellen ile birlikte, iyi paralar kazanacağı umuduyla Transilvanya’daki Kont Orlok’un şatosuna gider. Ancak Kont’un asıl amacı, Thomas’ın eşi Ellen’ı kullanmaktır ve işler beklediği gibi gitmez.

Robert Eggers, orijinal hikayeden bazı değişiklikler yaparak Alman Dışavurumculuğu tarzına bağlı kalmayı tercih ediyor. Teknik açıdan muhteşem bir atmosfer yaratan Eggers, 2024 yapımı “Nosferatu” ile siyah beyaz sinemanın estetiğini harika bir şekilde günümüze taşıyor.

’20’lerin Estetiği

Yeniden çevrimde, Ellen karakterinin hikayede daha ön planda olduğu ve geçmişinin detaylandığı görülüyor. Film, ’20’lerin korkutuculuğu yerine estetiğine odaklanmayı tercih ediyor. Eggers’ın amacı, izleyiciyi zıplatmak değil, zihinlerine kazınacak sahneler sunmak.

Nosferatu karakterini canlandıran Bill Skarsgard, kötülüğü bir karakterde daha fazla keşfetmek istemediğini belirtse de, film atmosferiyle ön plana çıkıyor. Lily-Rose Depp’in gizemli performansı ve Nicholas Hoult’un depresif rolü ise izleyicileri etkiliyor.

deneme